Apa și pierderea în greutate. Ce trebuie să faci ca să mergi la sigur

Ioan-Valerian Herăscu | Dată: 04 iun, 09:32 | Categorie: Lifestyle
Sursa foto: Pexels
Sursa foto: Pexels

Pierderea în greutate depinde de o mulțime de componente diferite care lucrează împreună, dar nu se poate nega că apa joacă un rol important.

Nu ar trebui să vă surprindă că apa este esențială pentru oameni. De la reglarea temperaturii corpului, la menținerea nivelului sanguin, la transportul nutrienților către și dinspre celule, apa este una dintre cele mai importante substanțe pentru oameni. Și totuși, mulți dintre noi suferă zilnic de la deshidratare ușoară până la cronică. Conform unui articol al livescience, apa are un rol în procesul de slăbire.

Apa și pierderea în greutate

Primul motiv pentru care apa poate aduce beneficii slăbirii este că nu are calorii, așa că înlocuirea băuturilor dulci, sucului de fructe și băuturilor calde pline de calorii cu apă poate reduce foarte mult numărul de calorii pe care le consumi în fiecare zi. Multe studii au arătat că apa de băut crește sațietatea și reduce foamea, așa cum este subliniat într-o revizuire din Proceedings of the Nutrition Society.

Acest lucru este parțial atribuit faptului că apa potabilă pur și simplu umple stomacul și reduce senzația de foame, și, de asemenea, pentru că atât setea, cât și foamea împărtășesc anumite circuite neuronale, ceea ce duce la o anumită combinație a celor două la anumiți indivizi, potrivit cercetărilor din Appetite.

Există dovezi că apa potabilă te poate ajuta să slăbești?

Analizele dintr-un studiu de 12 luni pe 173 de femei au fost publicate în Obesity. La recrutare, toți participanții au fost clasificați ca supraponderali și au raportat că au băut mai puțin de 4 căni de apă pe zi. La 2, 6 și 12 luni au fost evaluați mai mulți parametri: dieta tuturor subiecților, activitatea fizică, greutatea corporală, procentul de grăsime corporală și circumferința taliei.

Cercetătorii au evaluat aportul mediu zilnic de apă, precum și aportul caloric alimentar. Ei au descoperit că, independent de toți ceilalți factori, creșterea aportului de apă era era un factor determinant în pierderea în greutate.

În cele din urmă, o analiză a Hospital Nutrition a compilat șase studii privind efectele apei asupra pierderii în greutate și a constatat că subiecții au pierdut între 0,4 kg și 8,8 kg cu o pierdere medie procentuală în greutate de 5,15%. Aceste studii au folosit diverse tactici de băut de apă: creșterea aportului zilnic de apă, înlocuirea băuturilor calorice cu apă și apă consumată înainte de masă.

Există un moment optim pentru a bea apă pentru a slăbi?

Există două momente clare care sunt cele mai bune: când îți este foame și chiar înainte de masă. Consumul de apă imediat înainte de masă vă poate ajuta să mâncați mai puțin la acea masă, făcându-vă să vă săturați mai devreme. Lăsând deoparte pierderea în greutate, când vine vorba de cum să rămâneți hidratat, să beți apă atunci când vă este sete este, de asemenea, o idee excelentă pentru a vă asigura că corpul dumneavoastră continuă să funcționeze cât mai bine. 

În concluzie, apa potabilă vă poate ajuta să pierdeți în greutate, mai ales atunci când este asociată cu alte tactici de slăbire, cum ar fi reducerea caloriilor și exercițiile fizice.

Articole similare



Cele mai noi articole



Trend - Top citite