Studiu: Care este ziua din săptămână în care e cel mai bine să te cântărești

Autorul articolului: Elena Didilă | Dată: 05 iun, 20:28 | Categorie: Lifestyle
Foto Ilustrativ Pixabay
Foto Ilustrativ Pixabay

Știați că există un moment și o zi perfectă pentru a vă cântări? Dieta ne sperie pe toți iar momentul în care trebuie sa ne urcăm pe cântar ilș putem asemăna cu un mic examen  care ne spune dacă am promovat sau am picat și de multe ori anxietatea este aceeași.

Există un „cum” și „când” ideal să te cântărești și să eviți surprizele neplăcute care te pot tulbura. Trebuie să știi că există un anumit moment al zilei și o zi perfectă pentru a te cântări.

În acest fel așteptările nu vor fi niciodată dezamăgite și am fi din ce în ce mai încurajați să continuăm calea de slăbire fără să ne fie frică de cheat-ul săptămânal.

Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Cornell și publicat apoi în jurnalul „Plos One” nu toate zilele săptămânii sunt ideale pentru a te cântări și în același mod nu toate momentele din zi reprezintă momentul ideal, potrivit Salutecobio.


Cercetările de la Cornell University au analizat obiceiurile alimentare a  40 de indivizi pe parcursul unui an. Din observații a reieșit că:

  • Nu te cântări niciodată seara;
  • Este de preferat să înfrunți cântarul dimineața și înainte de a lua micul dejun;
  • Dar, mai presus de toate, CÂNTĂRIȚI-VĂ DOAR MIERCURI!

Desigur, în ceea ce privește cântărirea rapidă dimineața, nu este ceva nou. Suntem siguri că majoritatea oamenilor deja fac asta; dar puțini probabil știau că ziua preferată pentru a face față cântarului este miercuri.


Asta pentru ca se află exact la mijlocul unei saptămâni întregi dar mai presus de toate este o zi echidistantă de greșelile comise în weekend și care ar putea genera o oscilatție a echilibrului de natura să ne demoralizeze inutil.

Dorim să precizăm că nu este necesar să ne cântărim obsesiv în fiecare săptămână sau chiar de două ori în 7 zile; va fi suficient sa o faci o dată la 2 saptămâni și să urmezi întotdeauna o alimentație corectă însoțită de activitate fizică.

Citește și...

Apa și pierderea în greutate. Ce trebuie să faci ca să mergi la sigur

Nu ar trebui să vă surprindă că apa este esențială pentru oameni. De la reglarea temperaturii corpului, la menținerea nivelului sanguin, la transportul nutrienților către și dinspre celule, apa este una dintre cele mai importante substanțe pentru oameni. Și totuși, mulți dintre noi suferă zilnic de la deshidratare ușoară până la cronică. Conform unui articol al livescience, apa are un rol în procesul de slăbire.

Apa și pierderea în greutate

Primul motiv pentru care apa poate aduce beneficii slăbirii este că nu are calorii, așa că înlocuirea băuturilor dulci, sucului de fructe și băuturilor calde pline de calorii cu apă poate reduce foarte mult numărul de calorii pe care le consumi în fiecare zi. Multe studii au arătat că apa de băut crește sațietatea și reduce foamea, așa cum este subliniat într-o revizuire din Proceedings of the Nutrition Society.

Acest lucru este parțial atribuit faptului că apa potabilă pur și simplu umple stomacul și reduce senzația de foame, și, de asemenea, pentru că atât setea, cât și foamea împărtășesc anumite circuite neuronale, ceea ce duce la o anumită combinație a celor două la anumiți indivizi, potrivit cercetărilor din Appetite.

Există dovezi că apa potabilă te poate ajuta să slăbești?

Analizele dintr-un studiu de 12 luni pe 173 de femei au fost publicate în Obesity. La recrutare, toți participanții au fost clasificați ca supraponderali și au raportat că au băut mai puțin de 4 căni de apă pe zi. La 2, 6 și 12 luni au fost evaluați mai mulți parametri: dieta tuturor subiecților, activitatea fizică, greutatea corporală, procentul de grăsime corporală și circumferința taliei.

Cercetătorii au evaluat aportul mediu zilnic de apă, precum și aportul caloric alimentar. Ei au descoperit că, independent de toți ceilalți factori, creșterea aportului de apă era era un factor determinant în pierderea în greutate.

În cele din urmă, o analiză a Hospital Nutrition a compilat șase studii privind efectele apei asupra pierderii în greutate și a constatat că subiecții au pierdut între 0,4 kg și 8,8 kg cu o pierdere medie procentuală în greutate de 5,15%. Aceste studii au folosit diverse tactici de băut de apă: creșterea aportului zilnic de apă, înlocuirea băuturilor calorice cu apă și apă consumată înainte de masă.

Citește mai mult AICI.

Articole similare



Cele mai noi articole



Trend - Top citite