Cinci alimente care ”cauzează”. Chiar va trebui să o lași mai moale cu mâncarea preferată

Autorul articolului: Ciprian Dumitrache | Dată: 23 noi 2021, 08:25 | Categorie: Lifestyle
Cert este că carnea roșie, cum este cea din burgerul din imagine, conține un compus, mioglobina, care poate deteriora mucoasa intestinală și astfel crește riscul de cancer, așa că este bine să consumăm carne roșie în cantități mici.
Cert este că carnea roșie, cum este cea din burgerul din imagine, conține un compus, mioglobina, care poate deteriora mucoasa intestinală și astfel crește riscul de cancer, așa că este bine să consumăm carne roșie în cantități mici.

Circulă multe sfaturi cu privire la ce ar trebui să mâncăm și ce ar fi bine să evităm. Așa cum există super alimentele ar trebui consumate pentru a preveni cancerul, sunt și o serie de alimente pe care ar fi mai bine să le evităm sau să le consumăm cu moderație.

Cu un număr de diagnostice care crește an de an, cancerul este cu siguranță un motiv de îngrijorare pentru mulți. Cu toate acestea, puțini sunt cei care realizează că obiceiurile alimentare sănătoase pot ajuta la prevenirea acestei boli groaznice.

Probabil că ai o idee generală despre ce alimente ar trebui să mănânci - legume, fructe, cereale integrale, pește, dar care sunt alimentele pe care ar fi bine să le eviți?

1. Carnea roșie

Potrivit OMS, carnea roșie este unul dintre cei mai importanți factori alimentari care cresc riscul de a face cancer.

Carnea roșie neprocesată, incluzând aici carnea de vită, de miel, de oaie și de porc, este încadrată de OMS în Grupa 2 de risc, ceea ce înseamnă că este probabil cancerigen pentru oameni, recomandarea fiind cea de consum moderat și nicidecum de eliminare completă din alimentație, pentru că aceasta carne are valoare nutrițională..

Carnea procesată este încadrată în Grupa 1 de risc, alimentele de acest tip fiind, potrivit OMS, „cancerigene pentru oameni“.

Organizația Mondiala a Sănătății avertizează că 50 de grame de carne procesată, consumată zilnic, cresc riscul de apariție a cancerului colorectal cu 18%.

Totodată, Institutul American al Cancerului avertizează că consumul excesiv de carne roșie poate crește riscul de cancer de colon și poate fi asociat cu cancerul de prostată și cancerul pancreatic.

Cert este că carnea roșie conține un compus, mioglobina, care poate deteriora mucoasa intestinală și astfel crește riscul de cancer, așa că este bine să consumăm carne roșie în cantități mici.

 

2. Alcoolul

Deși moderat consumul poate reduce riscul de boli de inimă, abuzul este o cauză majoră a apariției mai multor forme de cancer. 

Studiile arată că riscul de cancer de sân crește cu 7% pentru fiecare 10 grame suplimentare de alcool consumate pe zi.

Există, de asemenea, dovezi convingătoare privind legătura  dintre excesul de alcool și alte tipuri de cancer, inclusiv cancere ale gurii, faringelui, laringelui, esofagului, colonului, ficatului și stomacului.

 

3. Băuturile dulci

Una dintre recomandările pentru prevenirea cancerului este de a limita consumul de băuturi care conțin zahăr și de a bea mai ales apă sau băuturi neîndulcite.

Potrivit unui studiu realizat de oamenii de știință francezi, s-a descoperit o legătură între consumul regulat de băuturi îndulcite și probabilitatea de a dezvolta boala, consumul de cantități mari de suc de fructe poate provoca cancer.

Analiza, realizată în Franța, este primul studiu serios care a găsit o legătură specifică între zahăr și cancer.

 

4. Prea multe paste făinoase

Pastele, covrigii și alți ”carbohidrați albi“ au un indice glicemic ridicat (un factor care arată cât de repede anumite alimente cresc nivelul de zahăr din sânge).

Un studiu recent a constatat că persoanele cu o dietă bogată în paste făinoase aveau 49% mai multe șanse de a fi diagnosticate cu cancer pulmonar. Adăugarea de grăsimi sănătoase (cum ar fi uleiul de măsline) și proteine la paste ajută la scăderea indicelui glicemic general al alimentelor.

Prin urmare, vestea bună este că toți ne putem bucura de paste dacă ne amintim cum să le includem corect în alimentația noastră, pentru că merită să ne amintim că pastele fac parte și din dieta mediteraneană, care este considerată o sursă de bunăstare și longevitate.

 

5. Laptele

Laptele a fost întotdeauna un produs controversat, ale cărui beneficii sunt discutabile, așa că cercetările în acest sens sunt de asemenea relevante.

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Loma din California, care au publicat un studiu în Internațional Journal of Epidemiology, consumul regulat de lapte poate crește riscul de cancer de sân la femei cu până la 80% în funcție de cantitatea consumată.

Chiar și o cantitate mică ( mai puțin de o cană de lapte pe zi) a fost asociată cu un risc crescut de 30%. 

Trebuie spus că alte alimente, precum brânza, iaurtul și laptele de soia, nu cresc riscul de cancer de sân, scrie publicația NV.

Citește și: 8 remedii banale pentru circulația proastă. Ce faci când ți se umflă picioarele

Articole similare



Cele mai noi articole



Trend - Top citite