5 greșeli alimentare pe care le faci în dietă. Din cauza lor nu reușești să slăbești

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 02 sep 2022, 19:35 | Categorie: Lifestyle
Sursa foto: pexels.com
Sursa foto: pexels.com

Dacă urmezi un stil de viață sănătos și totuși dieta ta nu dă rezultate, atunci este probabil să faci una dintre greșelile de mai jos.

Încercarea de a pierde în greutate într-un mod sănătos, pe termen lung și durabil poate fi un proces frustrant uneori, deoarece fiecare individ are propriile nevoi unice. Ceea ce înseamnă că, în ciuda dorințelor noastre, nu există o singură soluție "miraculoasă" pentru a ne atinge obiectivele. În schimb, de multe ori este nevoie să ne cunoaștem pe noi înșine și să aflăm de ce are nevoie corpul nostru, în timp ce facem schimbări mici, dar cu impact, în rutina noastră zilnică, pentru a slăbi cu succes.

Și, uneori, chiar și atunci când am făcut aceste schimbări, ne putem lovi în continuare de unele obstacole în atingerea obiectivelor noastre. Există multe motive posibile pentru care cineva poate să nu vadă rezultatele pe care și le dorește, iar plafonarea este o parte normală și sănătoasă a procesului. Dar există cazuri în care este posibil să nu obțineți rezultatele dorite din cauza unor obiceiuri alimentare pe care nu le-ați observat, potrivit EatThis

1. Mănânci prea multă mâncare sănătoasă

Este esențial să mâncați alimente care nu numai că vă plac, dar sunt și bogate în nutrienți; totuși, unii dieteticieni recomandă să vă măsurați porțiile pentru a nu exagera cu caloriile.

"În timp ce alimente precum nucile, untul de nuci, humusul și avocado sunt toate alimente bogate în nutrienți și uimitoare pentru sănătate, toate conțin grăsimi sănătoase și conțin mai multe calorii decât alți carbohidrați sau proteine. Mulți oameni care caută să slăbească se gândesc: "aceste alimente sunt bune pentru mine, așa că nu contează cât de mult mănânc din ele", dar acest lucru nu este adevărat. Mărimea porțiilor este esențială atunci când încerci să slăbești, așa că numărarea nucilor și măsurarea untului de arahide și a humusului este cheia succesului.", spun specialiștii.

2. Nu mănânci suficientă proteină

Consumul unei cantități suficiente de proteine pe parcursul zilei este necesar pentru sănătatea dumneavoastră generală, mai ales dacă doriți să pierdeți în greutate sau să vă gestionați pierderea în greutate actuală.

"Proteinele sunt esențiale pentru pierderea în greutate, deoarece ajută la eliminarea grăsimii și la construirea mușchilor slabi, dar, din păcate, mulți oameni mănâncă mese care nu au suficiente proteine. Această greșeală de a nu mânca suficiente proteine provine adesea de la oameni care fie cred că acestea îi vor face prea "voluminoși", ceea ce nu este adevărat, fie pur și simplu nu sunt siguri cum să obțină suficiente proteine la fiecare masă.”, mai spun doctorii specialiști.

3. Gătești cu prea mult ulei

Tipul de ulei și cantitatea de ulei pe care o folosiți pot avea un impact ascuns asupra obiectivelor în pierderea în greutate.

"Uleiul este unul dintre acele ingrediente care face ca densitatea calorică a unui aliment să crească semnificativ și rapid

Puteți reduce consumul de ulei - și aportul de calorii ulterior - măsurând cât de mult doriți să folosiți, ceea ce poate face diferența dacă acest lucru este ceva ce faceți în mod constant, sau chiar achiziționând o cutie de spray de ulei pe care să o folosiți în loc să turnați ulei dintr-o sticlă.

Gătitul fără niciun ulei este, de asemenea, o opțiune.”, mai spun specialiștii.

4. Adaugi condimente nesănătoase


"Uneori, adăugăm condimentele noastre preferate la mâncăruri, pentru a spori aroma, dar adăugarea regulată a anumitor condimente poate fi o greșeală critică care vă împiedică să slăbiți", spun specialiștii.

De exemplu, adăugarea de sirop la clătite dimineața ar putea avea un gust bun pe moment, dar acel zahăr în plus va da tonul pentru restul zilei, determinând corpul tău să poftească la mai mult zahăr. Alte exemple includ adăugarea de sos de grătar sau ketchup la o masă de prânz sau cină, turnarea unui dressing "cu conținut scăzut de grăsimi" în salată, adăugarea de maioneză la un sandviș sau sos teriyaki la pui.

Acest lucru nu înseamnă că nu mai poți folosi condimente, dar găsirea unor alternative mai sănătoase la alegerile tale obișnuite sau pur și simplu folosirea unui pic mai puțin de fiecare dată poate face o diferență semnificativă în obiectivele tale de pierdere în greutate.

Articole similare



Cele mai noi articole



Trend - Top citite