Cât de des se poate consuma sucul de pepene roșu și ce beneficii are pentru sănătate

Autorul articolului: Sonia Baciu |
Data publicării:
| Categorie: Lifestyle
cat de des. FOTO: Freepik @jcomp
cat de des. FOTO: Freepik @jcomp

Pepenele roșu poate fi consumat ca atare sau sub formă de suc. Care sunt beneficiile pe care le puteți obține.

Pepenele este fructul vedetă al verii, și în ciuda conținutului său ridicat de apă, 92%, acesta are un bagaj nutritiv foarte bogat, raportat la prețul cu care îl achiziționați.

Pepenele este bogat în vitamine esențiale, mineralle și antioxidanți, iar lista de nutrienți include:

- vitamina C, care susține vindecarea, imunitatea și sinteza de colagen

- vitamina A, carotenoizi și beta-caroten, care sprijină sănătatea ochilor și a pielii

- potasiu, benefic pentri funcția sistemului nervos, regenerarea mușchilor și a sănătății inimii, prin faptul că reduce din efectul nociv al conținutului exagerat de sare

- magneziu, care ajută la reglarea zahărului din sânge

- vitaminele din complexul B-urilor, care susțin sănătatea celulară.

De asemenea, pepenele roșu este o sursă importantă de licopen, un compus cu multe beneficii pentru sănătate. Între acestea merită amintite cele privind reducerea stresului oxidativ, reducerea riscului de apariție a anumitor cancere, prevenirea diabetului, protejarea împotriva bolilor de inimă sau prevenirea degenerării maculare și a problemelor de vedere.

În plus, consumul de produse bogate în licopen, precum roșiile sau grapefruitul roz, poate să vă protejeze organismul din interior și poate favoriza o piele mai sănătoasă.

Cercetările indică faptul că licopenul ar putea fi capabil să reducă efectele expunerii la razele UV ale soarelui, însă nu trebuie neglijate cremele de protecție solară, chiar și atunci când ieșiți numai puțin afară.

Pepenele, alte beneficii pentru sănătate

Consumul de pepene mai are și alte beneficii, precum:

Efect antiinflamator

Inflamațiile cronice sunt asociate nu numeroase probleme de sănătate. O dietă antiinflamatoare, inclusiv fructe precum pepenele, poate ajuta la reducerea inflamațiilor din organism.

S-a demonstrat că alimentele antiinflamatorii, bogate în antioxidanți, cum ar fi pepenele roșu, ajută la reducerea sau inversarea daunelor celulare cauzate de inflamație. De asemenea, acestea vă pot întări sistemul imunitar împotriva răcelii, gripei și a altor viruși, notează Little West.

Reduce tensiunea arterială

Coaja de pepene verde conține un compus numit citrulină, un aminoacid care este transformat în angină și în cele din urmă în oxid nitric, care este o moleculă vitală produsă în organism și care are un impact asupra multor aspecte ale sănătății.

Ajută vasele de sânge să se dilate pentru a promova un flux sanguin adecvat și poate oferi diverse beneficii pentru sănătate, inclusiv îmbunătățirea performanțelor fizice, scăderea tensiunii arteriale și îmbunătățirea funcțiilor cerebrale.

Un studiu foarte restrâns, realizat pe opt bărbați, a arătat că un consum de suc de pepene roșu (300 ml) timp de două săptămâni conduce la o creștere semnificativă a biodisponibilității oxidului nitric, arată Healthline.

Cât de des se poate consuma pepenele și sucul de pepene

Din fericire vă puteți bucura  des de pepenele roșu. Chiar este în regulă să îl consumați zilnic, cu anumite atenționări.

Atunci când consumați zilnic o cantitate moderată de pepene roșu, este puțin probabil să vă confruntați cu probleme și veți culege doar beneficii.

Unii au sugerat că o persoană obișnuită, lipsită de orice preocupări medicale și restricții alimentare, poate mânca zilnic între 1 și 2 căni de fructe. Puteți consuma această cantitate sub formă de pepene proaspăt sau de suc proaspăt.

Vezi și: Salată de ton cu crutoane. Rețeta lejeră de vară

Articole similare



Cele mai noi articole



Trend - Top citite


DC Media Group Audience


pixel