Care sunt pașii pentru iertarea adevărată. Reguli simple

Ioan-Valerian Herăscu | Dată: 03 iun, 14:01 | Categorie: Lifestyle
Sursa foto: Pexels
Sursa foto: Pexels

Nu ar trebui să lăsăm furia sau dezamăgirea să ne consume, dar a ierta o persoană care ne-a rănit poate fi mai ușor de spus decât de făcut.

Care sunt pașii pentru iertarea adevărată. Reguli simple

Totuși, când puteți trece cu adevărat peste asta, ați eliberat toate acele emoții negative reținute, vă simțiți bine și mergeți cu încredere în viață. Desigur, aceste beneficii depind de implementarea adevăratei iertări, care necesită multă muncă.

„Când ierți, vezi personalitatea celui care te-a rănit și ai o perspectivă mai largă despre cine sunt”, spune Robert Enright, profesor doctor de psihologie la Universitatea din Wisconsin. „Când vezi că cineva este mai mult decât ceea ce ți-a făcut, îți dai seama că ești mai mult decât ceea ce ți s-a întâmplat. Începi să vezi valoarea inerentă a tuturor oamenilor, inclusiv în tine.”, a spus el.

Există o mulțime de mituri despre ce înseamnă iertarea, care pot face să pară mai greu decât este. „Oamenii echivalează iertarea cu cedarea și nu lupta pentru dreptate”, spune Enright, dar nu este vorba despre scuzarea unui comportament rău. Poți încă trage pe cineva la răspundere în timp ce alegi să eliberezi resentimente.

Practic, iertarea este un pas conștient, voluntar, pentru a renunța la o ranchiună. Și nu este rapid sau simplu. „Oamenii simt că nu pot ierta pentru că presupun că ar trebui să se întâmple imediat”, spune Suzanne Freedman, profesor doctor de psihologie la Universitatea din Northern Iowa, care notează că cercetările arată că poate dura puțin peste un an pentru a ierta pe cineva. 

Pașii prezentați de womenshealthmag pentru iertarea adevărată sunt bazați pe cele patru faze identificate de Enright și Freedman.

Prima este faza de descoperire

Identificați, prin terapie sau scriind în jurnal, exact cine și ce v-a supărat. Dacă puteți spune persoanei cum v-au afectat acțiunile sale, este excelent.

Urmează faza de decizie, în care declarați că vrei să iertați

„Când trăiești cu resentimente, poți trece încet într-o viziune pesimistă asupra lumii și, ca urmare, poți evita relațiile. O persoană are atât de multă putere asupra ta, încât acum capacitatea ta de a avea încredere și de a simți bucurie este deteriorată. Aceasta este o motivație pentru a ierta.” spune Enright.

Faza trei

Acum, pentru a treia fază trebuie să vă întrebați care este povestea din spatele persoanei care v-a supărat. „Cum au fost crescuți? Ce răni au? Probabil veți descoperi că este o persoană vulnerabilă, speriată și confuză. Poate dura luni de zile, dar oamenii admit în cele din urmă că acea persoană are propria lor valoare”, spune Enright.

Această recunoaștere poate fi dificil de acceptat la început. „Le cerem oamenilor să suporte această durere și să nu o arunce înapoi celeilalte persoane sau oricui altcineva și, pe măsură ce își dau seama că o pot îndura, începe de fapt să plece”, spune Enright. Ca pas următor, luați în considerare să oferiți ceva bun persoanei care v-a supărat, cum ar fi cuvinte amabile. Acest act îți întărește lipsa de dureri și îi poate inspira și pe ei să fie mai buni.

Ultima fază este descoperirea

Enright sugerează să scrieți în jurnal despre cine sunteți ca persoană, după ce ați lăsat totul în urmă. ”Te simți mai demn de compasiune? Ești mai sensibil la suferința altora? Simți un nou scop în viață? Dacă răspunsul tău la oricare dintre aceste întrebări este un da răsunător, misiune îndeplinită!”, afirmă profesorul.

Articole similare



Cele mai noi articole



Trend - Top citite