Beneficiile roșiilor modificate genetic șochează oamenii de știință. Acestea pot fi sursa unei vitamine extrem de importante pentru sănătatea ta

Autorul articolului: Alexandru Negrici |
| Categorie: Lifestyle
FOTO: Pexels

Roșiile care au fost modificate genetic pentru a crea vitamina D, uneori cunoscută sub numele de vitamina soarelui, ar putea fi o soluție simplă și de lungă durată la o problemă de sănătate la nivel mondial.

Cercetătorii au folosit editarea genelor pentru a opri o anumită componentă din ADN-ul plantei, care a îmbunătățit nivelurile de provitamina D3 atât în ​​fructele, cât și în frunzele de roșii. Prin expunerea la radiații UVB, a fost generată vitamina D3.

Vitamina D este produsă în corpul nostru ca urmare a expunerii pielii la radiațiile UVB, deși sursa principală este strâns legată de dietă, conform ScienceDaily.

De această nouă cultură biofortificată ar putea beneficia milioane de oameni care suferă de deficiență de vitamina D, o problemă în creștere legată de un risc crescut de cancer, demență și multe alte cauze principale de deces.

Deficitul de vitamina D a fost, de asemenea, asociat cu o creștere a severității infecției cu Covid-19, potrivit cercetărilor.

Roșiile conțin în mod natural cantități extrem de mici ale uneia dintre componentele de construcție ale vitaminei D3, provitamina D3 sau 7-dehidrocolesterol (7-DHC), în frunze.

În mod normal, provitamina D3 nu se acumulează în fructele de roșii mature.

Grupul profesorului Cathie Martin, de la Centrul John Innes, a folosit editarea genei CRISPR-Cas9 pentru a schimba codul genetic al plantelor de tomate, astfel încât provitamina D3 să se acumuleze în fructul de tomate.

Frunzele plantelor modificate au avut până la 600 micrograme de provitamina D3 per gram de greutate uscată.

Adulții ar trebui să consume 10 micrograme de vitamina D în fiecare zi.

Când se cultivă roșii, frunzele sunt în mod normal aruncate, dar cele din plantele modificate pot fi utilizate pentru a face suplimente de vitamina D3 pentru vegani.

Ce sunt organismele modificate genetic

OMG-urile (organismele modificate genetic) sunt organisme vii ale căror gene au fost modificate într-un fel sau altul.

OMG-urile pot fi animale sau microorganisme, dar sunt cele mai frecvente în culturi precum cele de porumbi sau cartofi care au fost modificate genetic într-un laborator pentru a îmbunătăți cantitatea sau calitatea alimentelor pe care le produc.

Culturile OMG oferă numeroase avantaje, dar unele grupuri de consumatori sunt îngrijorate că ar putea avea repercusiuni dăunătoare asupra sănătății, conform Insider.

Oamenii au modificat ADN-ul plantelor de mii de ani prin procesul laborios de încrucișare a culturilor.

Astăzi, oamenii de știință pot schimba plantele mai rapid prin modificarea ADN-ului lor într-un cadru de laborator.

Probabil că ați mâncat culturi modificate genetic fără să vă dați seama. În 2018, semințele modificate genetic reprezentau aproximativ 92% din culturile porumb și 94% din boabele de soia plantate în Statele Unite.

Multe culturi de OMG-uri au fost modificate pentru a le face mai puțin sensibile la insecte și alți dăunători. Porumbul Bt, de exemplu, este o cultură OMG care conține o genă de la Bacillus thuringiensis, o bacterie naturală a solului.

Această genă permite porumbului să creeze o proteină care ucide diferiți dăunători și insecte, ajutând la protecția porumbului.

Când oamenii de știință introduc ADN nou în celulele vegetale, ei includ frecvent o genă suplimentară care face celulele transformate rezistente la antibiotice.

Ei pot folosi apoi un antibiotic pentru a distruge orice celulă vegetală care nu au acceptat noul ADN.

Cu toate acestea, cercetătorii descoperă că aceste gene rezistente la antibiotice nu dispar neapărat odată ce digerați alimentele modificate genetic, ci pot fi transmise în sistemele de canalizare prin fecale.

Unii specialiști sunt îngrijorați că aceste gene ar fi dobândite de bacteriile periculoase prezente în canalizări sau intestine, provocând boli catastrofale, cum ar fi infecțiile cu stafilococ.

Aceasta înseamnă că tratamentele standard cu antibiotice vor fi ineficiente împotriva acestor noi super-bacterii.