Al treilea caz de VINDECARE completă de HIV. Cercetătorii au folosit SÂNGELE unei persoane imune

Autorul articolului: Ciprian Dumitrache |
Data actualizării: | Data publicării:
| Categorie: Lifestyle
FOTO: PEXELS, Chokniti Khongchum

Cercetătorii au identificat o altă persoană care s-a vindecat complet de HIV. Este doar al treilea caz, la nivel mondial.

Femeia s-a vindecat de HIV după ce a efectuat un transplant de celule stem de la un donator rezistent în mod natural la virusul care provoacă SIDA.

Femeia fusese diagnosticată cu HIV în iunie 2013, iar de atunci lua medicamente antiretrovirale care coboară foarte mult nivelul de virus din organism. În martie 2017, aceasta a fost diagnosticată și cu leucemie mieloidă acută.

Tratament pentru leucemie, eficient pentru eliminarea HIV

Procedura, care a implicat transferul de sângele din cordonul ombilical, a fost efectuată pentru tratarea leucemiei, un cancer care începe în celulele din măduva osoasă.

Cercetătorii au descoperit că, la 14 luni după începerea tratamentului, virusul HIV a dispărut din organismul femeii, fără a fi nevoie de tratamente puternice antiretrovirale.

Cele două cazuri anterioare au avut loc la bărbați care au primit celule stem adulte, care sunt mai frecvent utilizate în transplanturile de măduvă osoasă.

„Acesta este al treilea caz de vindecare în acest cadru și primul la o femeie cu HIV”, a declarat Sharon Lewin, președinta Societății Internaționale de SIDA, într-un comunicat.

Cazul face parte dintr-un studiu mai amplu, condus de dr. Yvonne Bryson de la Universitatea din California Los Angeles (UCLA) și de dr. Deborah Persaud de la Universitatea Johns Hopkins din Baltimore. Acesta își propune să urmărească evoluția a 25 de persoane cu HIV după ce li s-au transplantat celule stem prelevate din sângele din cordonul ombilical pentru tratamentul cancerului și a altor afecțiuni grave.

Inițial, pacienții din studiu fac chimioterapie pentru a ucide celulele imunitare canceroase, apoi medicii transplantează apoi celule stem de la persoane imune la virus.

Oamenii de știință cred că aceste persoane dezvoltă apoi un sistem imunitar rezistent la HIV.

Sharon Lewin spune că transplanturile de măduvă osoasă nu sunt o strategie viabilă pentru a vindeca majoritatea persoanelor care trăiesc cu HIV, dar raportul „confirmă că un tratament pentru HIV este posibil” și că genetica este unul dintre răspunsuri.